Menü

7 Yüz, Eşitlik Dizi Eleştirisi

Başrollerini Ekin Koç, Pınar Göktaş'ın paylaştığı, Tunç Şahin tarafından yazılıp yönetilmiş olan 7 Yüz'ün dördüncü bölümü Eşitlik'in konusu kısaca şöyle; Sevgilisi Kaan ile evlenmeyi planlayan ve saygın bir işi olan Dilek’in hayatı eski sevgilisi ile seviştiği bir video kaydının internete düşmesiyle sarsılır. Videoyu internetten kaldırmak için bile günlerce beklemesi gerekir ki psikolojisi gitgide bozularak evden çıkmaya utanacak hale gelir. Sevgilisi Kaan ise tüm olumsuzluklara rağmen ona destek olmaya çalışmaktadır. Dilek’in tek isteği ise onun videoyu asla izlememesidir. Eşitlik hayatımızı kolaylaştıran, ana eğlence kaynağımız haline gelen teknolojik oyuncaklarımız ve internet ile bilginin hızlı yayılımı, herkese ulaşabilmesi sayesinde ne kadar kolay zarar…
yönetmenlik - 7.5
Müzik - 6.5
Senaryo - 7.5
kurgu - 7.5
Oyunculuk - 8

7.4

User Rating: 4.4 ( 1 votes)

Başrollerini Ekin Koç, Pınar Göktaş’ın paylaştığı, Tunç Şahin tarafından yazılıp yönetilmiş olan 7 Yüz’ün dördüncü bölümü Eşitlik’in konusu kısaca şöyle;
Sevgilisi Kaan ile evlenmeyi planlayan ve saygın bir işi olan Dilek’in hayatı eski sevgilisi ile seviştiği bir video kaydının internete düşmesiyle sarsılır. Videoyu internetten kaldırmak için bile günlerce beklemesi gerekir ki psikolojisi gitgide bozularak evden çıkmaya utanacak hale gelir. Sevgilisi Kaan ise tüm olumsuzluklara rağmen ona destek olmaya çalışmaktadır. Dilek’in tek isteği ise onun videoyu asla izlememesidir.


Eşitlik hayatımızı kolaylaştıran, ana eğlence kaynağımız haline gelen teknolojik oyuncaklarımız ve internet ile bilginin hızlı yayılımı, herkese ulaşabilmesi sayesinde ne kadar kolay zarar görebileceğimizi, mahremiyetimizin bizden bağımsız olarak ne büyük bir tehdit altında olduğunu vurguluyor. Ne yazık ki geçmişte yaşanmış, suç değil sadece mahrem bir sahnenin bile insanlar tarafından izlenmiş olmasının hayatımızda, ilişkilerimizde ciddi sorunlara yol açabileceği aşikar. 7 Yüz’ün hele ki ülkemiz koşullarında böyle hassas olabilecek bir konuyu perdeye aktarması, aktarma şekli ve oyunculukları gayet cesur, dengeli ve abartısız. Dizi kanımca sırf bu açılardan bile taktiri hak ediyor ve yüreğimize su serpiyor .
Bununla da kalmıyor bu olayı Dilek’e ve Kaan’a yaşadıkları çevreyi, kim olduklarını ve en önemlisi evlenme kararı vermiş olsalar da birbirlerini ne kadar sevdiklerini sorgulatan bir sınav konumuna getiriyor. Ekin Koç’un ve Pınar Göktaş’ın samimi oyunculukları, iyi işleyen senaryosunun da yardımıyla doğru yanıtını kimsenin aynı duruma düşmeden bulamayacağı sorular sorarak, hepimizi empati kurmaya çağırıyor. Eşitlik vardığı noktada Sebahattin Ali’nin ‘Değirmen’ isimli hikayesini çağrıştıran ama onu günümüzün koşullarına, günümüzün eşitliklerine başarıyla uyarlayan senaryosuyla aşkın evrenselliğini de kanıtlamış oluyor.


7 Yüz yayınlanmaya başlamadan önce yazılıp çizildiği üzere Black Mirror ile özdeşleştirilmiş ve doğrusu ilk bölüme(Büyük Günahlar) bu benzerlik bir hayli belirgin şekilde yansımıştı. Ancak bölümler ilerledikçe 7 Yüz’de Black Mirror’un o alaycı, bazen suçlayan bazen ise cezalandıran acımasız, bir iki bölümü hariç, yer yüzünde neredeyse her türlü insan ilişkisinden ümidini kesmiş tavrından farklı bir yaklaşım ile karşılaştık. İnsana, insanın ikiyüzlülüğüne, kusurlarına odaklansa da özellikle son iki bölümü itibarıyla henüz ne aşktan ne insanlardan umudu kesmeyen bu bakış açısı ne yalan söyleyelim ruhumuza gayet iyi geliyor, iyi seyirler…

Yazılarımızdan haberdar olmak için abonemiz olun.